کد خبر 140275
۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

افزایش 166 درصدی درخواست‌های اینترنتی ایثارگران

مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران (هاتف) گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش 166 درصدی درخواست‌های اینترنتی و کاهش 11 درصدی مراجعات حضوری جامعه ایثارگری جهت ارائه درخواست بودیم.

به گزارش حیات به نقل از ایثار، بهروز بزرگی در همایش فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های این اداره کل پرداخت.
وی با بیان اینکه مدیریت مسائل و مشکلات، پیگیری درخواست‌ها تا حصول نتیجه و شفاف‌سازی گلوگاه‌های اداری از مهم‌ترین اهداف اداره کل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران (هاتف) هستند افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش 166 درصدی درخواست‌های اینترنتی و کاهش 11 درصدی مراجعات حضوری جامعه ایثارگری جهت ارائه درخواست بودیم.
مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران (هاتف) ادامه داد: ریاست محترم جمهوری و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های متعددی بر استقرار میز خدمت در سازمان‌ها تأکید کرده و خواستار پاسخگویی به مراجعین در میز خدمت و عدم سردرگمی ایشان در ساختمان‌های اداری شده‌اند.
بزرگی افزود: اداره کل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اقدامات بسیاری در راستای اصلاح و بهبود استقرار میز خدمت در بنیاد انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تشکیل کمیته استقرار میز خدمت در بنیاد، تشکیل کارگروه فنی بررسی خدمات، ایجاد سازوکار جهت ارائه خدمات در میز خدمت حضوری و الکترونیکی، کاهش 23 درصدی مراجعات به داخل طبقات ستاد مرکز و پاسخگویی 70 درصد از مراجعین در محل میز خدمت در شش ماه نخست سال 97 اشاره کرد.
وی با بیان اینکه آنچه امروز در تمامی سازمان‌های اداری مورد توجه قرار دارد صیانت از حقوق شهروندی و پایبندی به تکریم ارباب‌رجوع است افزود: تلاش در راستای تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع از مهم‌ترین دغدغه‌های هاتف در راستای نیل به این هدف است و میز خدمت راه حلی مناسب و ضروری در این خصوص است.

مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه عنوان کرد: اقدامات بنیاد در راستای انجام شاخص‌های صیانت از حقوق شهروندی و استقرار میز خدمت منجر به انتخاب بنیاد به‌عنوان دستگاه برتر در میز خدمت در جشنواره شهید رجایی شده است.
بزرگی با اعلام انتخاب مدیرکل هاتف به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار ریاست عالی بنیاد در سفرهای استانی، به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت و فعالیت بنیاد استان‌ها در جریان سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری را از دیگر مسائل مهم سازمان دانست.
وی همچنین بر ضرورت رسیدگی دقیق و به‌موقع به درخواست‌های ایثارگران مراجعه‌کننده در جریان سفرهای استانی با توجه به تأکید نهاد ریاست جمهوری و مکاتبات انجام پذیرفته در این خصوص تأکید کرد.
مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان به بیان مسائلی در خصوص تلاش همه‌جانبه هاتف و همکاری سایر حوزه‌ها در رسیدگی و تکریم ایثارگران، انتظارات از استان‌ها در راستای استقرار میز خدمت و پاسخگویی به درخواست‌های ایثارگران در سفرهای ریاست جمهوری، تلاش در جهت اخذ درخواست‌های جامعه هدف از طریق تلفن 1616، اطلاع‌رسانی به جامعه ایثارگری، اصلاح اطلاعات پایه و آدرس و تلفن ایثارگران در زمان ارائه خدمات الکترونیک و ارائه کد برخط به‌منظور ارائه خدمات بهینه در آینده پرداخت.

برچسب‌ها